בין סין וישראל
מבוא להתפתחות כלכלת סין ובעיות הסביבה הנלוות לכך בעשורים האחרונים
סין הינה מהכלכלות הגדולות בעולם, ויש הצופים כי תהפוך לכלכלה הגדולה ביותר תוך מספר שנים. בעשורים האחרונים יודעת סין צמיחה עצומה. עם זאת, צמיחה זו איננה נעדרת פגיעה חמורה ולעיתים אף בלתי הפיכה בסביבה. במבוא קצר זה נתחקה אחר נקודות הציון המרכזיות בכלכלתה של סין בעשורים האחרונים, בד בבד בבעיות הסביבה המרכזיות הנלוות לכך.
בין קשמיר וכבאביר, בין ישוע והודו
קו ישר מחבר בין מחוז קשמיר בצפון הודו ושכונת כבאביר בעיר חיפה. קו זה הינו מסורת העדה האחמדית אשר יושבת בחיפה בדבר קברו של ישוע בקשמיר.
מה בין האחמדים המוסלמים ודמותו של ישוע? מנין תפישתם כי לא מת על הצלב אלא נדד מזרחה? מהי ההשפעה האדריכלית ההודית כטאג' מהאל על בניית המסגד בכבאביר?
ימים של אור- חרבין
יומן מסע לצפון מזרח סין- חורף 2013
חרבין. כל הסופרלטיבים שהענקתי לעירי טיאנג'ין על כך ש"כאן קר" מתגמדים ובטלים לעומת מה ששורר שם. לפתע לבוש הכולל רק חולצה, פליז ומעיל, כמו כאן, מרגיש קליל על הגוף.
אם רבים במערב מדמיינים את סין, למרות שהיא הרבה הרבה יותר מכך, בתור "הסיני בשדה האורז", אז בחרבין הרגשתי כמו שמדמיינים את "רוסיה".
פרקי יומן, מסע לצפון הודו- קיץ 2012
דלהי. איזה חום. אני נמלט אל מונית משדה התעופה וכמעט ומתיישב במושב הנהג. לדלהי יש הרבה מה להציע, אך החום באמת בלתי נסבל. פרות ברחובות, זבובים על החרא, מצב הצבירה התמידי של הנהג הוא יד על הצופר, אין אפילו חוק תנועה אחד שמצייתים לו, רק עמוק בחדר מעט שקט, האוכל חריף אפילו בשבילי. אני מגדיל מעט בכל יציאה את רדיוס סיבובי, ונמלט חזרה לחדר. בקיצור, דלהי עיר נהדרת.
שינג'יאנג- בין סין ומרכז אסיה
רכבת צ'נגדו-טורפאן. 45 שעות. קרונות הישיבה. ילדים ישנים בידי הוריהם, או פרוסים על שני מושבים פנויים, איש דחוס מתחת לצמד מושבים, מספיק קטן כדי להשחיל עצמו, ישן על הרצפה. אל תדאג, אף אחד לא יפריע לך שם. במעברים המולה, אנשים ישנים על ערמת עיתונים או על תיקיהם, או מעשנים. משחקים "מא-ג'ונג".